salam kepada semua dan selamat datang ke blog aku . blog ini hanya pasal aku dan hidup aku . tengs eh usha2 blog aku . klo xsuka tgok blog aku, sila tekan pangkah X bhagian atas seblah kanan ok:D ..

Monday, June 13, 2011

nak benda nie...;p

Duit ini + Duit itu  boleh beli kot  tapi so Soon la kot , Kalau korang baca tajuk kompem korang cakap aku nie bingai kan ? yelah 2 sebab nak beli kamera D90 tapi taknak jadi kameraMan plak.hahaha dah² korang layan jer apa sebab²nya aku nak pakai D90 nie  ...




Maksud DSLR : Digital Single-Lens Reflex

ececece macam pro jer kan 
Sebab yang pertama , Aku adalah orang yang paling liat kalau mak aku ajak aku pergi rumah orang kahwin , tak tau kenapa . Tapi kalau aku ada D90. Belom sempat mak aku invite , aku dah ada kat dalam kereta tuh dulu agaknya hahahaha..;p. Tetibe ada cita² nak jadi photographer termacho. Yela orang nak cakap apa gi mam la kan ? Oh syok² jer amek gambar pengantin. Boleh masuk rumah pengantin tanpa bersusah payah Sebab Jurugambar akan diberi priority kan ?
Sebab yang kedua , Kalau ada event besar² aku akan amek semua gambar yang orang lain pun tak sanggup nak amek . ahh dah takat bahaya nie ! WAKAKA . Korang jangan fikir lain plak , Elok² aku shoot gambar lelawa tetibe jer aku ‘shoot’ korang lak hahahaha... Lagipun aku rasa tercabar bila aku shoot gambar guna Kamera Handphone yang sememangnya hanya 5Megapixel tapi time gelap Kompem gambar gelap! CisMore betul . Kalau aku pakai Flash , bapak terang benderang terus gambar tuh ! WAKAKAKA .

1 Sebab Aku TAKMO jadi KameraMan, Sikap aku yang ‘camwhore’ nie akan terbatas bila aku sendiri yang jadi cameraman ! Kalau ada event reramai kompem la muka aku paling sikit dalam kemera aku sendiri kan ? Lepas tuh tacing duk rumah nangis² nak upload coz gambar takda dalam memory kamera. Apa guna aku ada DSLR D90 nie ? Ehh Apa kes takkan aku nak tangkap gambar style tangkap gambar sendiri dalam bilik takpun tangkap gambar depan cermin toilet . Urghh tak kelas yoh! . Isk nie cerita dulu² WAKAKA .
Walaupun banyak lagi sebab ataupun penyebab yang boleh menyebabkan aku memakan kebab sambil menonton cerita Ahmad Albab ! Layan jgak movie nie kan ?

No comments:

Post a Comment