salam kepada semua dan selamat datang ke blog aku . blog ini hanya pasal aku dan hidup aku . tengs eh usha2 blog aku . klo xsuka tgok blog aku, sila tekan pangkah X bhagian atas seblah kanan ok:D ..

Monday, August 1, 2011

xpayah Nak Berbisik Sangat

salam smua...cm mne puasa prtama  ok,.korang brbuka kt mne???aku td bke  puasa gn fmly kt umah jer....mmg best brbuka pose gn fmly..,erm kpda2 mmber yg xdpt brbke puasa gn fmly 2 jgn sdy eh...:)..sbnrye aku bkn nk  crte psl buka puasa,tpi aku nk crte skit psl nie............!!!


Pernah tak korang mengalami situasi ni,

"Duduk bertiga, tapi yang kawan korang berdua ni duk berbisik bersembang berdua, macam kita ni tade kat sebelah"Tak kira lah korang ni si tunggul kayu, ataupun korang ni si kawan yang suka sangat berbisik dan bersembang berdua ni.

Aku memang pernah melalui situasi ni, banyak kali pulak tu. Kekadang memang aku terasa. Yelah, mesti timbul gak dalam hati kita "eh dia ni kutuk aku ke", " tak nampak ke aku ade ni", "tak mau kongsi dengan aku ke?". Tapi kekadang aku buat tak tahu je. Lantak ko lah. Memang aku ni tunggul duk teman korang berbisik, sembang berdua macam ni. Damn !





Nasihat aku, kalau tamau persahabatan hancur, jangan duk berbisik berdua, bersembang berdua macam tu, buat dia macam tunggul kayu tua kat tepi korang. Bukan apa, nak tegur tu tak sampai hati, nanti kang langsung dah tak mahu jumpa kita. Ajak membe lepak, tapi buat tak tahu je kat membe tu, kesian weyh.

Nanti bila persahabatan tu dah tinggal nyawa-nyawa ikan, jangan pulak korang kelam kabut masa tu nak pujuk-pujuk, nak merayu, mintak maaf bagai. Tak payah ! Hati dia dah terluka sangat, sebab tu dia buat keputusan jauhkan diri dari korang. Mungkin dia rasa, korang tak perlukan dia.sudah2 lah,xpayah lah korang buat cm 2,lgi2 bulan puasa nie,kurang pahala korng..bek xpayah puasa cm 2....

p/s : Tahulah orang kata, nak kutuk, jangan kutuk belakang, kutuk depan-depan.


No comments:

Post a Comment