salam kepada semua dan selamat datang ke blog aku . blog ini hanya pasal aku dan hidup aku . tengs eh usha2 blog aku . klo xsuka tgok blog aku, sila tekan pangkah X bhagian atas seblah kanan ok:D ..

Saturday, August 20, 2011

Masih relevankah kad RAYA???


salam smua, sekarang kita sudah berada dipertengahan bulan Ramadhan dan tak lama lagi kita akan menyambut Hari Raya Aidilfitri…amacam korang??dah merasai nikmat berbuka puasa dengan keluarga??amacam trend baju raya pilihan keluarga kali nieh??ke ada kereta baru untuk raya nanti??hikhik….jalan lupa dalam kereta nanti pasang lagu-lagu raya masa otw balik kampung :D baru rasa kemeriahan berhari raya la katakan…tapi before nak mulakan perjalanan pulang ke kampung tu…rancang korang nak ikut jalan mana nanti??so senang la takda la amik masa yang lama untuk sampai ke kampung…tak tertunggu-tunggu sanak saudara disana nanti…nasib baiklah kampung aku akan melalui lebuhraya PLUS sebab dorang ada sediakan jadual perjalanan semasa Hari Raya nanti…
aih,sudah banyak melalut da nieh aku…back to the story…ada persoalan dari aku tentang zaman sekarang nieh…dunia makin maju dan peralatan makin canggih…so benda-benda lama dah tak guna pakai…sebagai contoh yang paling dekat adalah

 KAD RAYA!!!


Masih relevankah kad RAYA???

fuuyyyawwwww,kalau dulu masa zaman kanak-kanak aku…member yang duduk sebelah sanggup mintak alamat rumah sebab ank post kad raya…memang menimbun kad raya dapat then bila dah banyak dapat dari member sume…kad raya tu dijadikan perhiasan gantung kat dinding…mesti kecoh punye la…ye dak??
tapi sekarang,orang beli kad raya then buat hiasan je kat dinding-dinding rumah nak nampakkan suasana hari raya…dah susah nak dapat dan post surat atau kad raya kat member-member nieh sebab zaman dah canggih…pakai es-sem-es je,3G,cam-to-cam,fb,ms,tweet dan segala bagai yang jadi platform untuk mengucapkan Selamat Hari Raya,Maaf Zahir Batin…ye dak??
kalau hantar pun just a few,mungkin la sebab aku dah lame tak dapat..kahkah


p/s ; perbincangan ini melalui kawan bila lepak… #ehyeke??cuba komen sikit….

No comments:

Post a Comment