salam kepada semua dan selamat datang ke blog aku . blog ini hanya pasal aku dan hidup aku . tengs eh usha2 blog aku . klo xsuka tgok blog aku, sila tekan pangkah X bhagian atas seblah kanan ok:D ..

Friday, July 22, 2011

Doktor Kata VS Tok Bomoh Kata..



Salam semua,dah lama aku x update Blog(>_<)...hari nie aku nk kongsi crte skit gn korang...Korang semua tau doktor dan bomoh kerjanya adalah untuk merawat pesakit. Ada orang suka jumpa doktor dan ada juga yang suka jumpa tok bomoh. Itu semua x penting..yang penting, penyakit sembuh!layannn...~~~

Kalau korang meracau-racau..
Doktor kata ? " En ni kena sawan.."
Tok Bomoh kata ? "Huh! ekau ni dah terkono rasuk jembalang.."

Kalau perut korang kembung..
Doktor kata? "Perut awak ni dah masuk angin..leh kena gastrik ni.."
Tok Bomoh kata ? "Ekau bahayo dah ni..ekau kono busung!"

Kalau badan korang lebam-lebam..
Doktor kata?  "Awak ni kene makan hati lembu atau ayam..awak kekurangan darah.."
Tapi, Tok Bomoh kata? "Errrrr..ko dah kono gigit dek hantu ni.."


Kalau korang sakit sendi..
Doktor kata ? "Setelah saya cek kaki awak ni,ternyata awak kena gout.."
Tok Bomoh kata? "Ekau ni dah terpijak tempat makhluk halus.."

p/s: aku saje je..hahahaha..>_<

No comments:

Post a Comment