salam kepada semua dan selamat datang ke blog aku . blog ini hanya pasal aku dan hidup aku . tengs eh usha2 blog aku . klo xsuka tgok blog aku, sila tekan pangkah X bhagian atas seblah kanan ok:D ..

Wednesday, June 8, 2011

kenapa nie.???



Kesiannye ,nie msti dh gntok sgt smpy tak sempat nak cari port tidur...hehehe..;p.

Sekarang jam dah pukul 4.00 pagi, aku masih tak boleh tidur nih.. Aduhh mata ni tak boleh lelap pulak. Dari pukul 1 pagi tadi aku golek-golek atas katil sampai sekarang mata den tak boleh nak tutup.nasib baik skrng aku tengah cuti sem,kalo tak cmfm aku lambat ge kolej..ahahah..>_<... Sebenarnya masalah tak boleh tidur ni aku dah alami sejak dari sekolah menengah lagi, tak tau lah kenapa dan bagaimana ianya boleh terjadi kat aku. Aku duk baca petua orang yang susah nak tido malam ni.. Start esok aku nak cubalah, mana tahu ianya berhasilkan.. Antara petua yang aku jumpa adalah
1: Jangan minum air terlalu banyak sebelum tidur
2: Jangan minum air kopi terutamanya kopi tongkat ali sebelum tidur
3: Jangan makan terlalu banyak sebelum tidur
4: Minum air susu sebelum tidur
5: Jangan makan coklat sebelum tidur
6: Buat kiraan nombor dari 500 hingga 0 dalam tengah mengira tu akan mengantuk
7: Baca buku terutamanya buku sejarah
8: Minum air suam dan selawat 3 kali
9: Tutup lampu kalau nak tidur
10: Pakai pakaian yang longgar semasa tidur
11: Tenangkan fikiran sebelum tidur
12: Bersenam sebelum tidur
Inilah antara petua-petua orang yang susah nak tidur malam, keberkesanannya tak pastilah sebab aku tak cuba lagi.. Insyaalah esok aku nak cuba petua ni.. Ok lah saja nak merapu pepagi buta ni, ... Selamat malam semua...>_<

No comments:

Post a Comment