salam kepada semua dan selamat datang ke blog aku . blog ini hanya pasal aku dan hidup aku . tengs eh usha2 blog aku . klo xsuka tgok blog aku, sila tekan pangkah X bhagian atas seblah kanan ok:D ..

Sunday, May 22, 2011

Al-Fatihah...

Assalamualaikum dan salam 1Dunia..Kejadian tiba-tiba tanah runtuh di Hulu Langat yang menimpa Rumah Anak Yatim akibat hujan lebat yang berpanjangan ini telah menjadi bencana hangat yang diperkatakan peringkat tempatan. Eh bukan sahaja tempatan, malahan liputan kejadian tanah runtuh yang mengorbankan 11 nyawa ini turut diliputi oleh Guardian Co Uk dan CNN. Tak caya pergi tengok. Yelah 11 mati tu beb. Bukan sedikit. Aku lambat untuk update tragedi ni sebab aku rehat kt umah,kerana aku kurang sihat. Dapat tahu pun sebab aku tgok kt buletin tv3. Anyway, daripada Allah kita datang, kepada Allah kita kembali. Hidup ini hanyalah sebagai pinjaman untuk kita beramal. Mati datang tanpa diundang, bila-bila sahaja kita boleh mati. Sedang enak-enak tonton TV pun boleh mati. Sedang kusyuk solat pun boleh mati. Mari kita berdoa agar kematian kita kelak berada dalam keadaan bersedia, penuh amalan kebaikan dan juga mati dalam keadaan yang baik. Amin., Gambar tragedi tanah runtuh? Ada kat bawah ni.














Al-fatihah kepada mangsa2 anak yatim yang terkorban tanah runtuh




No comments:

Post a Comment