salam kepada semua dan selamat datang ke blog aku . blog ini hanya pasal aku dan hidup aku . tengs eh usha2 blog aku . klo xsuka tgok blog aku, sila tekan pangkah X bhagian atas seblah kanan ok:D ..

Wednesday, April 13, 2011

Jangan Pentingkan Diri sendiri leh x!!!!

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada semua pengunjung-pengunjung setia sekalian. Kais pagi makan pagi, kais petang makan petang. Kalau tak mengais, tak makan la. Hahaha.




Semua orang mesti ada sikap iaitu sikap pentingkan diri sendiri dulu. Tak kisahlah apa jenis bentuk yang membuatkan dirinya didahulukan sebelum untuk orang lain. Bak kata orang no second chance,dan ini peluang pertama harus ditamakkan dulu untuk manfaat diri sendiri.
Ok! Jangan pentingkan diri! Maksud  aku kat sini, kalau korang nak tamakkan sesuatu benda/perkara,jangan tak ingat orang belakang. Ada 2 keadaan berbeza kat sini, samaada pentingkan dulu bagi orang memerlukannya atau korang yang lebih perlukannya.
Contoh yang sesuai, selalunya kalau bab2 makan ni, semua nak sebat je kan, time sebat ni la bukan nak ingat orang belakang dah, memang tak de round ke 2 tapi biar bertempat .

Bagi aku kepentingan  diri tu, kena ada la juga. Kalau tak selalu la ketandusan kebelakang. Sikap sebegini tak kan nak terapkan dalam kehidupan kita, alahai kalau ikut tempat tu tak kisah. Ini kalau selalu…habis…apa pula pendapat korang???? :?:

No comments:

Post a Comment